Navnet som vises på profilen din i Spleis hentes automatisk fra BankID-avtalen din når du verifiserer deg. Dersom du nylig har endret navn i Folkeregisteret og banken, men BankID-avtalen din ikke er oppdatert, vil det gamle navnet fortsatt vises i Spleis.
Hvordan rette feil navn
Hvis navnet ditt vises feil på profilen i Spleis, må du gjøre følgende:
Kontakt banken din
– Be banken oppdatere navnet i din BankID-avtale. Dette er en forutsetning for at riktig navn skal kunne hentes inn.Kontakt Spleis kundeservice
– Vi må fjerne din tidligere BankID-verifisering i Spleis før du kan verifisere deg på nytt.Verifiser deg på nytt med BankID
– Når BankID-avtalen er oppdatert og vi har slettet den gamle verifiseringen, logger du inn og verifiserer deg på nytt. Da henter vi inn det oppdaterte navnet.
Viktig å vite
Det er kun navnet registrert i din BankID-avtale som kan vises i Spleis.
Oppdateringen i BankID-avtalen kan ta noe tid avhengig av banken din.
Dersom problemet vedvarer etter at du har fulgt stegene over, kan du ta kontakt med oss igjen, så undersøker vi videre.