Gå til hovedinnhold

Hvorfor vises feil navn på profilen min i Spleis – og hvordan kan jeg rette det?

Oppdatert for over en måned siden

Navnet som vises på profilen din i Spleis hentes automatisk fra BankID-avtalen din når du verifiserer deg. Dersom du nylig har endret navn i Folkeregisteret og banken, men BankID-avtalen din ikke er oppdatert, vil det gamle navnet fortsatt vises i Spleis.


Hvordan rette feil navn

Hvis navnet ditt vises feil på profilen i Spleis, må du gjøre følgende:

  1. Kontakt banken din
    – Be banken oppdatere navnet i din BankID-avtale. Dette er en forutsetning for at riktig navn skal kunne hentes inn.

  2. Kontakt Spleis kundeservice
    – Vi må fjerne din tidligere BankID-verifisering i Spleis før du kan verifisere deg på nytt.

  3. Verifiser deg på nytt med BankID
    – Når BankID-avtalen er oppdatert og vi har slettet den gamle verifiseringen, logger du inn og verifiserer deg på nytt. Da henter vi inn det oppdaterte navnet.


Viktig å vite

  • Det er kun navnet registrert i din BankID-avtale som kan vises i Spleis.

  • Oppdateringen i BankID-avtalen kan ta noe tid avhengig av banken din.

  • Dersom problemet vedvarer etter at du har fulgt stegene over, kan du ta kontakt med oss igjen, så undersøker vi videre.

Svarte dette på spørsmålet?