Du kan enkelt legge til eller endre kontonummeret ditt når du er innlogget på brukeren din.
Gå til «Min side» → klikk på «Rediger».
Her finner du feltet for kontoinformasjon, hvor du kan legge inn eller endre kontonummeret.
Viktig å vite
Du kan kun legge til en konto du selv eier.
Hvis du endrer kontonummer før en spleis er avsluttet og utbetalt, vil utbetalingen gå til det nye kontonummeret – forutsatt at det tilhører deg.
Vi sjekker alltid at kontoen er gyldig før utbetaling skjer.
Kontonummer til klassekasse
Hvis du selv eier kontoen til klassekassen, legger du inn deg selv som mottaker på spleisen og legger deretter inn kontonummeret i profilen din.
Hvis kontoen eies av en annen forelder eller f.eks. FAU, må den personen stå som mottaker på spleisen og legge inn sitt kontonummer i profilen sin.
Hvis kontonummer mangler
Spleis kan bare holde innsamlede midler i en begrenset periode. Dersom mottaker ikke legger inn et gyldig kontonummer innen fristen, blir pengene automatisk refundert til giverne.
Hva kan du gjøre etter en refusjon?
Opprett en ny spleis når du har et gyldig kontonummer.
Hvis det gjelder en organisasjon og kontonummeret ikke er klart, kan du starte en spleis som privatperson og overføre pengene videre når de utbetales.
Forebygging:
Registrer kontonummer så tidlig som mulig.
Sjekk at kontonummeret er riktig og aktivt.
Sjekke utbetaling og kontonummer
Mottakerorganisasjonen kan selv sjekke om en spleis er utbetalt inne på kontrollpanelet.
Der finner du også kvittering og hvilket kontonummer pengene er utbetalt til.
Dersom du ønsker å endre kontonummer for fremtidige spleiser, kan du gjøre dette via Min side → Rediger.
