Gå til hovedinnhold

Hvordan kan jeg endre, avslutte eller slette en spleis?

Oppdatert denne uken

Det finnes flere muligheter for å endre eller avslutte en spleis, avhengig av statusen den har. Mange endringer kan du gjøre selv i kontrollpanelet, men kundeservice kan også hjelpe deg med manuelle endringer hvis du tar kontakt.

Endre avslutningsdato

  • Du kan enkelt endre avslutningsdatoen inne på spleisens kontrollpanel. Husk at en forlengelse ikke automatisk gir flere bidrag, så informer gjerne giverne på nytt for å holde interessen oppe.

  • Hvis spleisen allerede er avsluttet og utbetalt, kan den ikke forlenges. Er den avsluttet men ikke utbetalt, kan vi muligens forlenge den hvis du tar kontakt med kundeservice.

Redigere spleisen

  • Før publisering: Du kan endre alle detaljer, inkludert mottaker, tittel, målbeløp, avslutningsdato, beskrivelse, formål og belønninger.

  • Etter publisering/kjøp: Du kan fortsatt redigere mye, men enkelte felter (innsamler/mottaker/formål/belønninger) er låst.

    • Hvis du endrer formålet, kan vi måtte refundere innsamlede beløp, da giverne har gitt på bakgrunn av det opprinnelige formålet.

  • Dersom du trenger hjelp til å redigere noe som er låst, kan kundeservice ofte bistå manuelt.

Avslutte spleisen

  • Du kan avslutte spleisen når som helst fra kontrollpanelet ved å klikke på "Avslutt og utbetal spleisen".

  • Innsamlingen legges da opp til utbetaling, forutsatt at mottaker har lagt inn gyldig kontonummer og godkjent spleisen.

  • Utbetaling tar normalt inntil 3 virkedager.

  • Kundeservice kan også avslutte spleisen hvis du ikke får det til selv.

Slette spleisen

  • Aktiv spleis: Kan slettes hvis den ikke har fått inn bidrag. Har den fått bidrag, må du kontakte kundeservice for å vurdere refusjon.

  • Upublisert eller tidligere utbetalt spleis: Kan slettes fra kontrollpanelet (Merk: En utbetalt spleis kan slettes tidligst 1 år etter avslutning.)

Svarte dette på spørsmålet?