Det finnes flere muligheter for å endre eller avslutte en spleis, avhengig av statusen den har. Mange endringer kan du gjøre selv i kontrollpanelet, men kundeservice kan også hjelpe deg med manuelle endringer hvis du tar kontakt.
Endre avslutningsdato
Du kan enkelt endre avslutningsdatoen inne på spleisens kontrollpanel. Husk at en forlengelse ikke automatisk gir flere bidrag, så informer gjerne giverne på nytt for å holde interessen oppe.
Hvis spleisen allerede er avsluttet og utbetalt, kan den ikke forlenges. Er den avsluttet men ikke utbetalt, kan vi muligens forlenge den hvis du tar kontakt med kundeservice.
Redigere spleisen
Før publisering: Du kan endre alle detaljer, inkludert mottaker, tittel, målbeløp, avslutningsdato, beskrivelse, formål og belønninger.
Etter publisering/kjøp: Du kan fortsatt redigere mye, men enkelte felter (innsamler/mottaker/formål/belønninger) er låst.
Hvis du endrer formålet, kan vi måtte refundere innsamlede beløp, da giverne har gitt på bakgrunn av det opprinnelige formålet.
Dersom du trenger hjelp til å redigere noe som er låst, kan kundeservice ofte bistå manuelt.
Avslutte spleisen
Du kan avslutte spleisen når som helst fra kontrollpanelet ved å klikke på "Avslutt og utbetal spleisen".
Innsamlingen legges da opp til utbetaling, forutsatt at mottaker har lagt inn gyldig kontonummer og godkjent spleisen.
Utbetaling tar normalt inntil 3 virkedager.
Kundeservice kan også avslutte spleisen hvis du ikke får det til selv.
Slette spleisen
Aktiv spleis: Kan slettes hvis den ikke har fått inn bidrag. Har den fått bidrag, må du kontakte kundeservice for å vurdere refusjon.
Upublisert eller tidligere utbetalt spleis: Kan slettes fra kontrollpanelet (Merk: En utbetalt spleis kan slettes tidligst 1 år etter avslutning.)